Direktlänk till inlägg 13 december 2019

LUCIA

Av Marie - 13 december 2019 11:04

Kommer ihåg min skoltid. Fick aldrig vara  Lucia,  hade fel hårfärg. På min tid då skulle Lucia alltid vara blond,ha långt hår, och sist men inte minst vara jättesöt. Om hon dessutom  hade en vacker sångröst, då var hon perfekt. 

Själv hade jag långt hår, och kunde sjunga, men hårfärgen var fel. Mitt hår var mörkt, och jag ansågs inte vara tillräckligt söt för att bli Lucia. Alltså fick jag alltid vara tärna. Om det inte fanns någon i klassen som var blond, då fick man söka i hela skolan efter någon som var lång och hade blont hår. Kommer ihåg att jag tyckte det var helknäppt att Lucia skulle vara blond. Vi var flera mörkahåriga tjejer som tyckte det. Men ingen på den tiden hade en tanke på att Lucia skulle kunna vara mörkhårig.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie - 25 januari 2020 11:12


  Snart kan vi sitta här och fika igen!  Helt underbar fikaplats, men vi brukar ta med egna campingstolar, bänken ger träsmak i baken efter några timmar.   En visa som passar in på mig och min sommarlängtan är Karl Antons, visa. Här kommer n...

Av Marie - 6 januari 2020 10:54


    Var inte helt riskfritt att gå och handla igår. Ishalka hela vägen, tacksam för mina vinterkängor med nya broddar. Ishalka i hela stan. Bilarna kanar av vägen och människorna drattar omkull. Tur som klarde mig helskinnad både till och från...

Av Marie - 18 december 2019 09:05


    Tänk det är julafton nästa vecka. Vad tiden går fort. Upplever det som att tiden går fortare när man bli äldre. Har julstökat klart. Vi har bestämt att julen ska levas utan stress och jäkt. Har slutat baka 7 sorters kakor + rulltårta, kane...

Av Marie - 9 december 2019 09:04


Hej  Tänk snart är det jul igen. Har börjat plocka fram julsaker. Tomtar, ljus och andra saker som hör julen till. Har bara gamla saker, samma år från år. Vill att julen ska se ut som den alltid gjort hemma hos oss.  Dessutom har gamla saker minnen...

Av Marie - 25 november 2019 14:25


    Besökte kupan, röda korsets affär.  Brukar titta in där när jag har vägarna förbi. Kupan är ett av många bra ställen att handla på om man värnar om miljön. Sakerna som lämnats in är i bra skick och behållningen går dessutom till välgörenhet....

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2019 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards