Direktlänk till inlägg 14 november 2019

Torsdag 14 november

Av Marie - 14 november 2019 10:49


Håller på och sorterar gamla kort, ska lägga in korten på datorns hårddisk. Har hört att då ska fotona hålla längre.

Hittade det här fotot av grannens katt. Så här illa kan det gå när man som objuden gäst, försöker att fånga och äta upp gästerna på fågelbaren Talgbollen. Kommer ihåg att det hördes  ett ynkligt jamande som kom från fågelburen ute. 

Kikade ut genom fönstret och fick se grannens katt sitta i fågelburen. Hur den tjocke rackaren hade kommit in i buren, det ska gudarna veta. Tur att buren hade fler än en ingång. Fåglarna hade flygit ut genom reservutgången på sidan av buren. Så någon fågelstek hade inte katten fått. Sen kom problemet med att få ut kattrackaren ur buren. Men först måste  katten fotas  sittande i buren. Som ni ser på fotot så glodde kisse misstänksamt på mig och min kamera. Sen var det till att försöka få ut katten ur buren. Tog på mig tjocka handskar och gick fram till buren. Pratade med katten på jollrande barnspråk som man brukar använda när man pratar med djur.  Efter mycket möda och stort besvär fick jag ut  tjockisen ur buren genom att baxa ut kattstackaren genom den ingång som den hade krupit  in igenom. Satte ner katten på marken då skakade den på sig och stack iväg som ett spjut rakt hem till matte. 


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie - 25 januari 2020 11:12


  Snart kan vi sitta här och fika igen!  Helt underbar fikaplats, men vi brukar ta med egna campingstolar, bänken ger träsmak i baken efter några timmar.   En visa som passar in på mig och min sommarlängtan är Karl Antons, visa. Här kommer n...

Av Marie - 6 januari 2020 10:54


    Var inte helt riskfritt att gå och handla igår. Ishalka hela vägen, tacksam för mina vinterkängor med nya broddar. Ishalka i hela stan. Bilarna kanar av vägen och människorna drattar omkull. Tur som klarde mig helskinnad både till och från...

Av Marie - 18 december 2019 09:05


    Tänk det är julafton nästa vecka. Vad tiden går fort. Upplever det som att tiden går fortare när man bli äldre. Har julstökat klart. Vi har bestämt att julen ska levas utan stress och jäkt. Har slutat baka 7 sorters kakor + rulltårta, kane...

Av Marie - 13 december 2019 11:04

Kommer ihåg min skoltid. Fick aldrig vara  Lucia,  hade fel hårfärg. På min tid då skulle Lucia alltid vara blond,ha långt hår, och sist men inte minst vara jättesöt. Om hon dessutom  hade en vacker sångröst, då var hon perfekt.  Själv hade jag lån...

Av Marie - 9 december 2019 09:04


Hej  Tänk snart är det jul igen. Har börjat plocka fram julsaker. Tomtar, ljus och andra saker som hör julen till. Har bara gamla saker, samma år från år. Vill att julen ska se ut som den alltid gjort hemma hos oss.  Dessutom har gamla saker minnen...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
November 2019 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards