Alla inlägg den 18 december 2019

Av Marie - 18 december 2019 09:05

 


Tänk det är julafton nästa vecka. Vad tiden går fort. Upplever det som att tiden går fortare när man bli äldre.

Har julstökat klart. Vi har bestämt att julen ska levas utan stress och jäkt. Har slutat baka 7 sorters kakor + rulltårta, kanelbullar, sockerkaka. Behövs inte  jättemånga rätter på julbordet. Här tilllagar vi  våra favoriträtter.

Julgodis hoppar vi över det mesta. Kanske ska koka knäck och göra ischoklad.  Kommer ihåg en jul, den blev dyr. Knäck skadade två tänder på mig. Tandläkarkostnad  7000! Det kan man kalla julklapp. Tänker fundera både 1 och 2 ånger innan jag kokar knäck i år.  Dessutom all julmat och julgodis som äts under helgerna lägger sig som extrakilon runt midjan. Min karaktär när det gäller smaskens är +-0.  Äter och stoppar i munnen så länge det finns något. Allt som stoppas i munnen på mig ger extra kilon som lägger sig som en fin kudde runt midjan och magen. Sen blir det till att springa på julRea och köpa nya långbyxor.  Eller VE OCH FASA! banta rättare sagt svälta  några veckor. 

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2019 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards